صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو
صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو

لاستیک های رادیال

عصر طلایی لاستیک های رادیال

عصر طلایی لاستیک های رادیال
رشد سریع اقتصاد چین در همه حوزه‌ها به نیرویی تاثیرگذار در اقتصاد جهانی تبدیل شده که صنعت خودرو نیز از این حرکت سریع بی‌نصیب نمانده است. صنعت لاستیک‌سازی چین که یکی از زیرمجموعه‌های صنعت خودرو تلقی می‌شود هم این روزها شاهد رشد سریع و دور از انتظاری است که گمان می‌رود خیلی زود صنعت جهانی لاستیک را بلرزاند.آمار منتشره از سوی کلسیون ملی آمار چین نشان می‌دهد صنعت لاستیک این کشور در سال 2005 میلادی رشدی پایدار داشت. تولید لاستیک در چین طی سال 2005 به 383 میلیون بالغ شد که 7/18 درصد در قیاس با سال 2004 میلادی رشد داشت. این در حالی بود که درآمد ناشی از فروش این حجم تولید به 80 میلیارد یوان معادل حدود 9 میلیارد دلار بالغ شد......

عصر طلایی لاستیک های رادیال

عصر طلایی لاستیک های رادیال
دنیای خودرو-رشد سریع اقتصاد چین در همه حوزه‌ها به نیرویی تاثیرگذار در اقتصاد جهانی تبدیل شده که صنعت خودرو نیز از این حرکت سریع بی‌نصیب نمانده است. صنعت لاستیک‌سازی چین که یکی از زیرمجموعه‌های صنعت خودرو تلقی می‌شود هم این روزها شاهد رشد سریع و دور از انتظاری است که گمان می‌رود خیلی زود صنعت جهانی لاستیک را بلرزاند.آمار منتشره از سوی کلسیون ملی آمار چین نشان می‌دهد صنعت لاستیک این کشور در سال 2005 میلادی رشدی پایدار داشت. تولید لاستیک در چین طی سال 2005 به 383 میلیون بالغ شد که 7/18 درصد در قیاس با سال 2004 میلادی رشد داشت. این در حالی بود که درآمد ناشی از فروش این حجم تولید به 80 میلیارد یوان معادل حدود 9 میلیارد دلار بالغ شد.

در این دوره زمانی فروش لاستیک‌های رادیال توسط تایرسازهای چینی چیزی در حدود 142 میلیون حلقه بود که تقریبا نیمی از کل آمار لاستیک تولیدی در چین را به  خود اختصاص می‌داد. در همین ضمن تولید لاستیک‌های رادیال با کمربند ‌تمام فولادی به 90 میلیون حلقه بالغ شد که تولید این محصولات در قیاس با سال قبل از آن 31درصد رشد را نشان می‌داد.تولید لاستیک‌های رادیال سیمی 111 میلیون حلقه بود که در قیاس با سال قبل از آن 70درصد رشد داشت. در همین دوره صادرات لاستیک به 90 میلیون حلقه رسید که مجموعه درآمد چین از صدور لاستیک را به 2/3 میلیارد دلار افزایش داد که متضمن رشدی 50 درصدی در قیاس با سال قبل از آن بود.رشد بی‌سابقه تولید لاستیک در سال‌های اخیر افزایش تقاضا برای مواد خام را به دنبال داشته است. به عنوان مثال در نیمه اول سال 2006 تقاضا برای کربن سیاه در قیاس با نیمه اول سال 2005 حدود 9/13 درصد رشد داشت و مصرف لاستیک به  23/20 درصد رشد را نشان می‌داد.این روند موجب شد چین به بزرگ‌ترین واردکننده مواد خام تبدیل شود و واردات مواد خام مصنوعی از مواد خام طبیعی به مراتب بیشتر شود. چین در سال گذشته 720 هزار تن کائوچوی طبیعی به ارزش 2/1 میلیارد دلار وارد کرد که به لحاظ ارزش 2/68 درصد از واردات کائوچوی طبیعی این کشور در سال 2005 میلادی بیشتر بود و این کشور را به بزرگ‌ترین واردکننده کائوچوی طبیعی در جهان تبدیل کرد.قبل از آن که سال 2010 میلادی از راه برسد مجموع طول بزرگراه‌ها در چین به 55 هزار کیلومتر افزایش پیدا کرد تولید خودرو در این کشور به حدود 10 میلیون دستگاه می‌رسد که این روند مجموع خودروها در این کشور را به حدود 62 میلیون دستگاه افزایش می‌دهد.بر اساس برنامه ملی دولت چین برای توسعه زیرساخت‌ها از جمله راه‌های ارتباطی تقاضا برای لاستیک در چین در پایان دهه جاری به 300 میلیون حلقه خواهد رسید که 210 میلیون تقاضا از این بین برای لاستیک‌های رادیال خواهد بود.دوره معاصر دوران شکوفایی لاستیک‌ها رادیال است. تولیدکنندگان خودرو در سراسر جهان بیش از هر زمانی در گذشته به استفاده از لاستیک‌های رادیال روی آوره‌اند و در واکنش به این موج نوظهور شرکت‌های لاستیک‌سازی تولید گسترده لاستیک‌ها رادیال را در کار خود قرار داده‌اند. 
گمان می‌رود این روند حداقل برای 5 سال آینده تداوم داشته باشد. در نتیجه صنایع وابسته چون صنعت کائوچو و مواد تکمیلی از ظرفیت بالایی برای توسعه در نیمه دهه آن برخوردار خواهند بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد